|
Середа, 18.06.2025, 06:08 Вітаю Вас Гість | RSS |
Еротичні розповіді 18⁺ |
 |
Статева мораль вчора і сьогодні
Зміни в сфері матеріального способу виробництва відображаються на моралі людей. І статева мораль, і що відбуваються в ній зміни визначаються суспільним буттям, яке також залежить від способу матеріального виробництва. Але це ні в якому разі не означає, що з зміною способу виробництва негайно та безпосередньо змінюються і погляди на статеву мораль. Хоча суспільна свідомість трансформується разом із суспільними відносинами, відбувається це не відразу, а тільки в процесі зіткнення з застарілими традиціями. При цьому нові ідеї поступово добиваються визнання і роблять все зростаючий вплив на людей. Вирішальним у даному випадку буде просвітництво та виховання. Отже, статеву мораль не слід вважати пасивним відображенням суспільного буття; вона є результат активного і свідомого зіткнення з конкретною історичною обстановкою. Навіть якщо зв'язок між статевим мораллю і суспільними відносинами не завжди очевидна і безпосередня, така зв'язок завжди є.
Історичний погляд на відносини підлог свідчить про те, що ці зв'язки в наступних епохах - а також у різних народів - дуже сильно відрізняються один від одного і не регулюються єдиними (не кажучи вже про вічні) моральними принципами.
Виходячи з діючих в наш час правил і норм, відносини між статями, що існували в первісному суспільстві, слід було б розцінювати як аморальні і аморальні. Однак така оцінка була б необґрунтованою, оскільки вона не враховує соціальних умов того часу. Несправедливо масштабами нашої сьогоднішньої моралі вимірювати і оцінювати відносини людей первісного суспільства, існували у незрівнянно інших суспільних умовах. І також безглуздо заперечувати принципи далекого минулого людства тільки тому, що вони суперечать нинішньому тлумачення моралі.
Морально завжди те, що відповідає поглядам на мораль при певних умовах, які в свою чергу відповідають тоиу чи іншому періоду соціально-економічної формації. А оскільки в суспільстві антагоністичних класів існують паралельно дві форми моралі, необхідно доповнити цей висновок, вказавши, що моральним є те, що адекватно моралі класу, який прагне до прогресу суспільства.
Результати досліджень відносин між людьми на ранніх щаблях розвитку людства значною мірою обмежені. Ставлення підлог один до одного не можна осягнути на підставі археологічних розкопок. Письмових джерел не збереглося. Тільки етнографічні дослідження дозволяють зробити висновки про взаємини первісних людей.
За наявними в даний час матеріалів можна припустити, що спочатку сексуальні стосунки між чоловіками і жінками не підлягали ніяким обмеженням. Існувало товариство жінок і чоловіків, в якому будь-яка жінка належала кожному чоловікові, і навпаки. Правда, треба вважати, що певному партнеру віддавалася перевага.
З групового шлюбу, в якому про кровозмішенні не було поняття, виникли нові форми. Все більше звужувалося коло людей, які в безладні статеві зв'язки. Характерні статеві стосунки споріднених по крові сімей обмежилися статевими стосунками між братами і сестрами. Виникли правила і норми, які впорядкували відносини підлог один до одного. Рід і родовий союз стали піклуватися про те, щоб до них ставилися з повагою. Згодом, у більш пізньому первісному суспільстві встановилося табу на інцест і кожне порушення суворо каралося. Ці заборони привели, в кінцевому зрештою, до ендогенного вибору чоловіка або дружини і до виділення окремої пари. Цей порядок займає панівне становище і в наші дні.
В результаті такого розвитку утворилися більш високі форми сім'ї і великі громадські об'єднання. Своїм походженням вони зобов'язані не якимось ізольованим від суспільного життя ідеям та поглядам. Їх джерелом служили змінилися виробничі, майнові та суспільні відносини. По мірі виробництва додаткового продукту, поділу праці і появи приватної власності змінювалися взаємини людей. При цьому розвивалися такі форми сім'ї, які стали відповідати новим умовам, а завдяки дотриманню встановленого порядку спадкування гарантуваласянедоторканність власності.
Все менше значення надавалося вибору партнера по любові. Кульмінаційного пункту таку негідну поведінку людини досягло при капіталізмі. Маркс і Енгельс в «Маніфесті Комуністичної партії» писали:
«Буржуазія, всюди, де вона досягла панування, зруйнувала всі феодальні, патріархальні, ідилічні відносини... і не залишила між людьми ніякого іншого зв'язку, крім голого інтересу, безсердечного «чистогана»... Буржуазія зірвала з сімейних стосунків їхній зворушливо-сентиментальний покров і звела їх до чисто грошових стосунків».
Однак тому, що чоловік купував дружину разом з її вірністю не слід вважати, що інтимно-статеві стосунки лише в шлюбі. Дійшли до нас літературні джерела свідчать про зворотне. Дошлюбні і нелегальні подружні статеві зв'язки зустрічалися навіть у тих культурних колах, в яких вони були заборонені й суворо каралися. Але завжди знаходилися шляхи і можливості, щоб обійти існуючі заборони. Це відноситься до представників обох статей. Чим більше полягало шлюбів, заснованих не на взаємній любові подружжя, тим сильніше було прагнення зав'язувати і підтримувати любовну позашлюбний зв'язок.
Ці позашлюбні сексуальні контакти не завжди являли собою статеву любов представників протилежних статей. У імущих класів вважалося, наприклад, модним і належним їх положенню мати хоча б одну кохану або коханого. Різниця між чоловіками і жінками була лише в тому, що чоловіки користувалися незрівнянно більшою свободою у встановленні таких зв'язків. Побутували навіть такі точки зору, за яким чоловікові, нібито, навіть дозволялося мати позашлюбні зв'язки. Чоловік вважав своїм привілеєм безкарно порушувати норми сексуальної моралі, значною мірою дотримуватися жінками. Таким чином, виникали дві моралі, які пропагувалися та підтримувалися, зазвичай, у тому випадку, якщо у чоловіка було міцне матеріальне становище. Ніякого рівноправності статей, отже, не існувало.
Так, економічна залежність жіночої статі породила безліч варіантів проституції. Карл фон Болен у своїй «Історії еротики» характеризує практичну сексуальну мораль буржуазії в ХХ столітті, яка ховається за манірністю, яка доходить до лицемірства. «Тільки тут все соціальне стає товаром, і еротика в кінцевому результаті потрапляє в русло комерції. Перегляд реклам в газетах, оголошень про одруження переконує в цій характерній рисі часу. Ще більш виразно виступає комерційний характер любові і відхід від старомодній духовності і прихованої чуттєвості, задовольняється за гроші, якщо ми розглянемо комерційну проституцію великих міст».
Ці ознаки занепаду в області сексуальної моралі відповідають соціально-економічній структурі капіталістичного суспільства. Вони можуть бути ліквідовані лише шляхом революційного перетворення виробничих відносин. При соціалізмі вони зникають, оскільки позбавляються живильного середовища. Новий суспільний лад вимагає нової сексуальної моралі, заснованої на визнаному всіма поваги людини і її достоїнств, рівноправність підлог, а також на потреби людей бути щасливими в статевій любові.
В умовах соціалістичного будівництва знову змінюються погляди на статеву мораль і в ході цієї зміни ліквідуються любов за гроші і проституція, породжені антагонистическим класовим суспільством, манірність і цинізм, недооцінка жінки, неправильна оцінка сексуальності, а також випливають з цього лицемірство і розбещеність.
Соціалістичний суспільний лад створює зразок відносин між людьми, значення якого, включаючи і статеві відносини, все зростає. Насамперед об'єктивне відповідність суспільних і особистих потреб та інтересів сприяє відміні застарілих, не відповідають більше духу. часу та суспільного ладу образу думок і поведінки в інтимній сфері. В той же час заохочується виникнення статевої моралі, вимоги якої спрямовані на такі відносини до іншої статі, які відрізняються великою культурою і тому є гідними людини.
|
Категорія: Еротичні розповіді |
|
Переглядів: 807
| Рейтинг: 1.0/1 |
|
|
 | |  |
 |
Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
| |
 |
|
|